Вестник по педагогике и психологии Южной Сибири
Электронный научный журнал
Второй блог

Календари на любой год - Календарь.Юрец.Ру

html clocks информер часов на сайт

конференции

Группа  в facebook.com

Научные конференции Южной Сибири

План конференций журнала на 2014 год

 Отчет о конференции

Новый ресурс для online-конференций

Наши книги

Пункт My-shop.ru в  Абакане
Регистрация



 


ἔφορος (наблюдатели)
European Guality

тИЦ

 

Счетчик PR-CY.RankПроверка ТИЦСчетчик тИЦ и PR тИЦ и PR сайта bulletinpp.esrae.ruТраст bulletinpp.esrae.ruЯндекс цитирования Protected by Copyscape Web Plagiarism Check

Головной сайт

Вестник по педагогике и психологии Южной Сибири

Электронный научный журнал с порталом международных научно-практических конференций: «PEM: Psychology. Educology. Medicine» • ISSN 2303-9744 • scientific e-journal • Основан 22 января 2012

Язык

Каталоги


Психологические науки
DEVELOPMENT SIMULACRA IN MODERN ANIMATION (ON THE EXAMPLE OF THE EXPERT ASSESSMENT OF THE ANIMATED FILM «FERDINAND»)
Belobrykina O.A. 2, Pitaikina A.A. 1

1. Novosibirsk state pedagogical university
2. Novosibirsk State Pedagogical University (Novosibirsk, Russia)

Abstract:

Results of a psychology and pedagogical assessment of the foreign animated film «Ferdinand» are presented in article. On the basis of the psychosemantic analysis of the contents of the animated film, and also definition of degree of its compliance to standard legal requirements and age features of preschool children, the conclusion about its adverse effect on development of the identity of the child is drawn.

Keywords: preschool age, development, animation production, animated film, psychosemantic analysis, psychology and pedagogical assessment, simulacrum

Сайт работает на RAE Editorial System
статистика
Besucherzahler Pretty single Russian women and Ukrainian girls
счетчик посещений
free counters