Вестник по педагогике и психологии Южной Сибири
Электронный научный журнал
Второй блог

Календари на любой год - Календарь.Юрец.Ру

html clocks информер часов на сайт

конференции

Группа  в facebook.com

Научные конференции Южной Сибири

План конференций журнала на 2014 год

 Отчет о конференции

Новый ресурс для online-конференций

Наши книги

Пункт My-shop.ru в  Абакане
Регистрация



 


ἔφορος (наблюдатели)
European Guality

тИЦ

 

Счетчик PR-CY.RankПроверка ТИЦСчетчик тИЦ и PR тИЦ и PR сайта bulletinpp.esrae.ruТраст bulletinpp.esrae.ruЯндекс цитирования Protected by Copyscape Web Plagiarism Check

Головной сайт

Вестник по педагогике и психологии Южной Сибири

Электронный научный журнал с порталом международных научно-практических конференций: «PEM: Psychology. Educology. Medicine» • ISSN 2303-9744 • scientific e-journal • Основан 22 января 2012

Язык

Каталоги


Психологические науки
WHAT ARE THE DIFFERENCES BETWEEN LEFT-HANDED AND RIGHT-HANDED CHILDREN?
Khokhlov N.A. 1

1. Centre for Testing and Development “Gumanitarnye Tekhnologii” [Humanitarian Technologies] (Moscow, Russia); Lomonosov Moscow State University (Moscow, Russia)

Abstract:

We investigated the differences between left-handers and right-handers using the results of neuropsychological assessment. The sample included 570 healthy children aged 4-17 years (52 left-handed, 518 right-handed persons). For the majority of mental functions and academic performance in school, no differences were found. Left-handers have an advantage only in acoustic gnosis and praxis of the non-leading hand.

Keywords: school performance, Taylor Complex Figure, graphomotor technique, higher mental functions, functional manual asymmetry

Сайт работает на RAE Editorial System
статистика
Besucherzahler Pretty single Russian women and Ukrainian girls
счетчик посещений
free counters